Аджи-89 Гост
| Заглавие: Структура на аромата Съб 20 Дек 2014, 00:55 | |
| Ароматна структура.Всеки аромат е вид физическо явление - бавен и постепен преход на вещества от твърдо или течно състояние към парообразно такова. Парфюмите са смес от много вещества с различна степен на летливост. Най-летливите се изпаряват първи и дават на парфюма първоначалната или главната му нота (миризма) - първото ниво на ароматната структура. Главни нотки.Тя дава първото, спонтанно впечатление от парфюмерийния продукт. Тези миризми се запазват за няколко минути и като че ли ни подготвят за основния (сърдечния, средния) аромат - второто ниво на ароматната структура. Към тази група се отнасят етеричните масла на бергамота, лавандулата, портокала, лимона, а също на розовото дърво, тамяна, кориандъра, естрагона и розмарина. Средни (сърдечни) нотки.След това, в продължение на няколко часа, се изпаряват средно летливите с примеси на труднолетливите. Тези миризми образуват ядрото на аромата и по тях се определя типа на парфюма. Наричат се сърдечни нотки. Представени са от миризмите на розовата есенция, жасмина, померана, някои алдехиди и др.п. Основни (базови) нотки.Крайната нотка, която се усеща в завършващия етап на изпарение на парфюма, осигурява силата и устойчивостта на аромата. Завършващите нотки се създават от фиксаторите, които се състоят от тежки продукти. Като фиксатори могат да служат вещества от растителен произход - дъбов мъх, сандал, ветивер, или от животински произход - цибет, мускус, амбра, боброва струя, или синтетични продукти - ванилин, изкуствен мускус, кумарин, салицилати и др.п. |
|
tiende
| Заглавие: Re: Структура на аромата Чет 05 Фев 2015, 01:23 | |
| Много често в структурата на аромата на един и същ парфюм, от една и съща марка, с едни и същи нотки, е възможно да се забележи различие. То се явява от това, че едни и същи продукти се проектират за различни пазари - европейски, азиатски, американски. И всички тези пазари имат различни предпочитания към съставките и тяхната интензивност в завършеното изделие. Като европейци, е желателно да се придържаме към парфюмите, проектирани за европейци. | |
|