Потребителят има право, съгласно чл. 55, ал.1 от Закона за защита на потребителите, да се откажеот получената стока в срок от 5 /пет/ работни дни от датата на получаване на стоката, без да дължи обезщетение или неустойка.
Потребителят може да откаже поръчани и доставени продукти в следните случаи:
а) Видимо несъответствие на доставения продукт с поръчания, което може да се установи с обикновен преглед на продукта. Когато стоката е подменена при доставката и това е невъзможно да се установи в момента на доставка, стоката се подменя, след като е извършен оглед да се установи несъответствието, без потребителят да заплаща допълнителни разходи.
б) Стоката е претърпяла дефект по време на транспортирането и не е застрахована. При скрит дефект на продукта са в сила гаранционните условия.
в) Цената на продукта не отговаря на предварително договорената цена (без доставката);
В тези случаи на потребителя се възстановяват заплатените от него суми не по-късно от 10 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си да се откаже от стоката, съгласно чл. 55, ал. 6 от Закона за защита на потребителите. В същото време, потребителят е длъжен да съхранява получените стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по чл. 55, ал.1 от Закона за защита на потребителите.
За да бъдат върнати обратно закупените продукти, задължително условие е те да бъдат в изряден търговски вид, без да са използвани и без да е нарушена целостта на опаковката. Продуктите трябва да отговарят на вида, в който са получени от потребителя. На връщане и на отказ не подлежат продукти, които не отговарят на тези условия.
При връщане на закупена стока по желание на клиента, съгласно чл. 55, ал.1 от Закона за защита на потребителите, транспортните разходи са за сметка на клиента и не се възстановяват. Гореописаните рекламации важат към момента на получаване на поръчката. Извън изброените случаи, клиентът поема разходите за транспорт до сервиза или раходите за куриер.
Клиентът има право, без да дължи обезщетение, да се откаже от сключения договор в срок 7 дни, считано от деня, следващ получаването на стоката. В този случай, Клиентът трябва да върне стоката в запазена оригинална опаковка и с ненарушена цялост и за своя сметка със същия спедитор. Няма право на рекламация лице, което се явява трета страна при получаването на пратката и не е основния платец по нея.
В случаите, когато потребителят получава гаранционна карта от производителя, той се обръща директно към сервизите, посочени в нея. По силата на член 55 (ал.1) от ЗЗП потребителят може да упражни правата си в 7 /седем/ работни дни, в случай, че е съхранил продуктите във вида, в който ги е получил /оригинални кутии и опаковка/. Връщането на продуктите в този случай е за сметка на потребителя.