Всяка фирма разработва свой фирмен пазар - мястото, където се осъществява размяна на фирмените
- идеи,
- стоки,
- услуги
срещу пари или др. идеи, стоки и услуги или размяна по техните потребителски стойности срещу полагащата им се разменна стойност, изразена в тяхната формирана по пазарен начин цена. Фирменият пазар се разглежда преди всичко, като купувачи с потребности и нужди, със съотвените пари за задоволяване на тези потребности, като значението на понятието „потребност“ е като за отсъствието на нещо, което е необходимо или полезно за определен човек, семейство или юридическо лице..
Има различни видове фирмени пазари в зависимост от различните критерии, в зависимост от:
- естеството на ценностите - обектите на размяна - стокови, фондови, парични, валутни пазари и такива на услуги, на недвижимо имущество и др.
- от характеристиката на купувачите на пазара те могат да бъдат: индивидуални потребители и организирани или организации на съответните потребители.
- естеството на продуктите и услугите предлагани главно на пазара на индивидивидуални потребители.
Съществено значение за развитието на всяка отделна фирма има разграничаването на вътрешен и външен фирмен пазар, според територията на която се извършва фирмената дейност - национален или вътрешен за даден производител пазар или международен. Всички тези разграничения предполагат редица специфични особености, позволяващи и налагащи специално внимание към осъществяването на фирмен маркетинг.
-----------------
© 2014 Dimitar Lambov, All rights reserved!