Основните функции на системата за управление на човешките ресурси (УЧР), изпълнявани както от линейните мениджъри, така и от специалистите по ЧР.
Организационния дизайн - това е процес на развитие на организацията, който обезпечава изпълнението на всички необходими функции, комбинира ги по такъв начин, че да способстват интеграцията и кооперацията, и организацията, която гъвкаво реагира на измененията и способства за развитието на ефективни процеси на комуникация и взимането на решения.
Планиране на труда - това е решени за конкретни длъжности, работни задължения и пълномощия, а също така и отношенията на работниците от дадена длъжност и останалите сътрудници.
Организационно развитие - това е процес на стимулиране,
планиране и реализация на програми, насочени към повишаването на нивото на ефективно функциониране на организацията и способност за гъвкаво реагиране на измененията.
Още
функции на системата за управление на човешките ресурси има тук: